woensdag 3 juli 2013

Mijn nieuwe schat!

Zoals afgesproken schrijf ik nu eindelijk iets over mijn nieuwe camera, de Canon Powershot SX50HS. Vanmiddag was hij nog aan het opladen en nu kan ik weer mooie foto's knippen en aan jullie laten zien.


Het uiterlijk:










Dit is hem dan. Hij is een superzoom en kan 50x zoomen.  Hij ziet er niet goedkoop uit, wat hij ook niet was. Mijn vriend heeft hem voor 409 euro gekocht op de site van Mediamarkt. Tegenover mijn Nikon L110 ziet deze er veel groter en professioneler uit. Mijn oude camera van Nikon was ook maar 200 euro.

Het maken van foto's






 
En ik kan het gewoon werkelijk niet geloven. Het is naar mijn mening een super camera! Hij kan super scherp foto's maken zelfs zonder flitser. En super ver zoomen terwijl de foto's gewoon mooi scherp blijven. Bovendien werden foto's met mijn oude camera zonder flitser altijd slecht. De Canon heeft (maar) 12,1 megapixel net zoals mijn oude camera. Maar door de andere dingen (ISO waarde, sluitertijd) is deze veel beter dan mijn oude camera.
Ik kan het nog niet helemaal realiseren dat ik hem nu heb. Waarschijnlijk omdat het een cadeautje was en ik er niet op ingesteld was om een nieuwe te krijgen. Zelf ben ik nog aan het ontdekken wat ik er allemaal mee kan doen. Dus verder kan ik jullie nog niet meer vertellen. Misschien dat ik na een tijdje een 'echte' review erover kan geven.
Als je een digitale camera zoekt die dus geen spiegelreflex is, raad ik deze wel aan. Je kunt van zo verre afstand super foto's schieten. Het is een super camera en je kunt wel zien dat deze camera een goede kwaliteit heeft.

Wat ik jullie nog wil vertellen

Zoals jullie misschien al hebben gelezen was ik vandaag van plan om naar het reisbureau te gaan samen met mijn zus. Dit hebben we ook gedaan. En ja hoor, we hebben het gedaan! We hebben een last minute vakantie geboekt, naar Spanje. Om precies te zijn naar Torremolinos. Op 5 augustus vertrekken wij voor 8 dagen. Op 12 augustus zijn we dan terug, dan heb ik nog een week en dan begint weer school. Ik vind het zelf super gaaf! Wel jammer dat mijn moeder en vriend niet mee gaan. Mijn vriend heeft er op moment geen geld voor en mijn moeder niet zoveel zin. Ik zelf heb er eigenlijk ook geen geld voor, maar mijn lieve zus gaat het voor betalen voor mij. We hebben een 3 sterren hotel (zonder ontbijt) geboekt. We ontbijten en eten graag ergens anders, we zijn niet zo van de all inclusieve. Geen speciaal hotel maar gewoon voldoende en netjes. Immers ben je ook bijna de hele dag weg. Het hotel ligt precies tegenover het strand, wat echt een voordeel is. Het kost per persoon ongeveer 780 euro. We hebben er zin in!

Wat vind jij van de camera en vakantie?

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk, een vakantie boeken! En fijn, een nieuwe camera mee!

    Ps. Win een lomo camera op mijn blog! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw mooie camara!!
    Veel plezier op vakantie!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet eruit als een prachtige camera en wat leuk dat je naar Torremolinos, wens je een prachttijd in spanje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zeg lekker op vakantie! Geniet er maar van.
    Die camera ziet er goed uit. Ik heb laatst een Canon 650D gekocht en ben er zo ontzettend blij mee. Mooie foto's maakt ie ook.

    BeantwoordenVerwijderen